Alltid billig!
Til kassen
Totalt: 0,-
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Totalt 0,-

Salgsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser Lavpriskurven, Northglobe AS

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
 

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

 

2. Parter 
Selger
er: Lavpriskurven, Northglobe AS, Slynga 4, 2005 Rælingen. Registrert i Brønnøysund-registeret med organisasjonsnummer: 915701000.
Telefon: 46414206, e-post adresse: kontakt@lavpriskurven.no
Selger benevnes som selger, vi eller oss.

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen og benevnes som du/ kjøper/ kjøperen.
 

3. Pris
Alle priser er inkluder merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til frakt m.m.
Vi forbeholder oss retten til å forandre priser på produkter som er i kampanjer o.l.. Dersom det har forekommet tekniske feil, skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Lavpriskurven sin side, i annonser o.l. og/eller på produkter i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Lavpriskurven endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Tilbud gjelder så lenge lageret rekker eller innenfor spesifisert tilbudsperiode.

 

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. Betalingen
Ved bestilling kan kjøperen velge å betale med kort, faktura gjennom Klarna eller Vipps.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som bestillingen behandles på vårt lager og varen plukkes og sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
 

6. Levering
Leveringstider for de ulike fraktalternativene gjelder fra det tidspunktet ordren er pakket og blir sendt fra vårt lager. Du vil ta motta en sendingsbekreftelse på e-post. Bestiller du innen kl. 23.59 mandag til torsdag blir pakken normalt plukket og sendt innen neste virkedag. Avvik kan forekomme under perioder med stor pågang. Vi sender ikke varer til utlandet.

Leveringstid på pakker sendt med vårt fraktselskap er normalt 2-6 virkedager etter at varene er pakket og klare til utsending fra vårt lager.
Når bestillingen er gjennomført blir det sendt ut en sms med bestillingsbekreftelse og sporing av pakken. Videre mottar du en sms til angitt telefonnummer når pakken er ankommet utleveringsstedet. Kunden kan følge og spore pakken på følgende sider:
PostNord sin hjemmeside www.postnord.no

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Varene leveres til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Fraktalternativer

  • PostNord - til utlevering/  postkontor:
    Du kan få produktene levert til din nærmeste utleveringssted for kun 99,-/pr kolli
  • Postnord - hjemlevering:
    Du kan få produktene levert hjem for kun 199,-/pr kolli 
  • Hentes på lager 
    Du kan hente varene dine gratis på lageret vårt.
    Adresse: Slynga 4, 2005 Rælingen.
    Åpningstid: Mandag til fredag mellom 07.00-15.00. 
  • Andre fraktalternativer
    Dersom du ønsker et annet fraktalternativ enn det du finner i nettbutikken så ta kontakt med oss på: kontakt@lavpriskurven.no så skal vi forsøke å hjelpe deg

Pakker som ikke er blitt hentet på utleveringsstedet/returnert
Hvis bestilt pakke ikke hentes innen 14 dager etter at den har blitt levert til ønsket utleveringssted blir den automatiskt sendt i retur av PostNord. Bestiller av pakken blir fakturert for returkostnaden på 250,- norske kroner.

Pakker som ikke er hentet på vårt lager innen 14 dager etter bestilling blir satt tilbake på lageret uten varsel.

Reklamasjon på transportskade
Hvis du mottar produkter som har transportskade eller annen kvalitetsavvik vil vi ha beskjed så raskt som mulig etter leveringen. Kontakt oss på kontakt@lavpriskurven.no eller på telefon 46414206 så hjelper vi deg.

 

7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

 

8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.

Varene må returneres i samme stand som ved mottakelsen. Dvs. i original og uskadet emballasje og i ubrukt stand. Undertøy og kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og slike varer er ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Varer som ikke er å anse som hygieneartikler, vil Lavpriskurven kunne kreve kompensasjon for verdiforringelsen dersom forbrukeren bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover normal og nødvendig undersøkelse.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Tilbakebetaling ved angrerett og reklamasjon 
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter at varen(e) er mottatt i retur.

Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Dersom kjøperen ikke har mottatt varene og ønsker å heve kjøpet grunnet vesentlig forsinket levering skjer tilbakebetaling innen 14 dager etter at vi har mottatt krav om heving av kjøp.  

  • Kort
    Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, vil du motta beløpet via samme betalingskort som du betalte med.  
  • Vipps
    Pengene vil tilbakeføres til kontoen tilknyttet din vipps-konto. 
  • Klarna Faktura
    Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et tilgodebeløp hos Klarna. Klarna vil tilbakebetale beløp til samme konto som betalingen kom fra. Dersom du ikke har betalt din faktura enda vil fakturaen slettes. Har du spørmål om vedrørende din faktura, ta kontakt med Klarna på telefon: 21 01 89 91 eller epost: info@klarna.se. Du kan også besøke Klarna på www.klarna.com.

 

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
 

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Dersom du oppdager transportskader eller feil og mangler på din bestilling, ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontakt oss på kontakt@lavpriskurven.no eller på telefon 46414206 så hjelper vi deg.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper raskest mulig og innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

  • Retting eller omlevering
    Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid.
  • Prisavslag
    Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert.
  • Heving
    Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til kontakt@lavpriskurven.no og legge ved ordrenummer, samt relevante opplysninger om saken.

 

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
    Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

     
  • Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer fra vårt lager, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.


12. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

 

13. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Her kan du lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger: Behandling av personopplysninger

 

14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23400600 eller www.forbrukertilsynet.no.

 

 

Produktet du valgte er lagt i handlekurven